کمی خلاقیت میتواند تاثیر زیادی داشته باشد. استفاده از نوآوری در بهترین تیزرهای تبلیغاتی شما باعث میشود محصول یا خدماتتان در شلوغترین فضاها برجسته شود و نگاهها را به سمت برندتان جلب کند.
امروزه کسبوکارها بیشتر به سمت محتوای ویدیویی گرایش پیدا کردهاند و رقبای شما نیز همین کار را میکنند. در نتیجه، مخاطبان شما با حجم وسیعی از محتوای ویدیویی روبرو هستند؛ بنابراین، جلب توجه آنها واقعاً دشوار است.
برای اینکه در میان میلیونها ویدیوی منتشر شده در کانالهای مختلف هر روز برجسته شوید، برند شما باید روی خلق چیزی واقعاً منحصر به فرد و خاص سرمایهگذاری کند؛ چیزی که کنجکاوی مخاطبان شما را برانگیزد.
در این مقاله، ما به بررسی بهترین تیزرهای تبلیغاتی خواهیم پرداخت. هدف این است که به شما الهام بخشیم که چگونه در ساخت تیزرهای تبلیغاتی خود نوآور باشید و توجه بیشتری را به خود جلب کنید.
بیایید با اولین نمونه شروع کنیم.

تیزر محصول CASIO G-SHOCK
آیا تا به حال نام G-Shock را شنیدهاید؟ این نام یک زیربرند از کاسیو، یک شرکت ژاپنی شناخته شده است که بیش از ۷۰ سال است ساعت تولید میکند.
سری G-Shock، با مقاومت بالا و ظاهر مدرن، همراهی همه کاره برای نسل جوان است. این ساعتهای مقاوم فقط برای نمایش نیستند، بلکه آمادهاند تا شما را در هر ماجراجویی، از پیادهروی و اسکی گرفته تا کوهنوردی، غواصی و شنا همراهی کنند.
نحوه ارائه برند و محصولات آن، اثربخشی تیزر توجهبرانگیز آنها را نشان میدهد.
در سال ۲۰۱۸، دپارتمان بازاریابی کاسیو تصمیم گرفت یک انیمیشن سهبعدی بسازد و نقش اصلی را به مدل DW-5600BB بدهد، چرا که هدف، تبلیغ این سری بود. ترکیب تکنیکهای انیمیشن سهبعدی با محصولات خیرهکننده، منجر به یک مثال تبلیغاتی نوآورانه میشود که احتمالاً در دستیابی به اهداف از پیش تعیینشدهاش موفق خواهد بود.
ویدیوی مورد بحث، تمام ویژگیها و قابلیتهای چشمگیر G-Shock، مانند مقاومت در برابر آب و استحکام را به نمایش میگذارد. صرف نظر از شرایط، G-Shock کاملاً کارا باقی میماند.
علاوه بر تصاویر خیرهکننده ایجاد شده در انیمیشن سهبعدی، صدای پسزمینه نیز نقش مهمی در ایجاد هیجان و جلب توجه کامل مخاطب به این تیزر تبلیغاتی کوتاه ایفا میکند.
IAG Cargo – گالری ملی
همانطور که از نامش پیداست، IAG Cargo شرکتی است که خدمات حمل و نقل بار را ارائه میدهد. این شرکت بخشی از گروه خطوط هوایی بینالمللی (International Airlines Group) است و سه مرکز اصلی دارد که در فرودگاه دوبلین، فرودگاه هیترو و فرودگاه آدولفو سوارز مادرید-باراخاس واقع شدهاند.
در یک تیزر تبلیغاتی، آنها همکاری خود با گالری ملی، موزهای که میزبان آثار هنری تاریخی و ارزشمند است، را به تصویر میکشند. شعار آنها قابل توجه است و بر اهمیت مسئولیتپذیری تأکید دارد:
آثار هنری غیرقابل جایگزین. وقتی نیاز به جابجایی یکی از آنها باشد، ما آنجاییم.
جابجایی آثار هنری تاریخی که محموله حساس محسوب میشود، نیازمند حداکثر دقت است. حتی یک سهلانگاری کوچک میتواند منجر به خسارات جبرانناپذیری شود. به همین دلیل است که رویکرد دقیق IAG Cargo در جابجایی چنین اقلامی، نه تنها یک ترجیح، بلکه یک ضرورت است.
مدیران بازاریابی IAG Cargo یک تیزر تبلیغاتی ایجاد کردند که تخصص آنها در تحویل اقلام مختلف با بالاترین سطح مراقبت را نشان میدهد، چرا که احتمالاً هیچ چیز به اندازه آثار هنری تاریخی در حین حمل و نقل از مکانی به مکان دیگر، نیاز به محافظت ندارد.
علاوه بر یک طرز فکر خلاقانه برای روایت این همکاری، باید اعتراف کنیم که تصاویر بصری نیز عالی هستند و میتوانند به طور موثری توجه را جلب کنند.
سامسونگ – تیزر Galaxy AI
در سالهای اخیر، سامسونگ و اپل در یک رقابت بازاریابی شدید قفل شدهاند و به طور مداوم تبلیغات و تیزرهای بهیادماندنی را منتشر کردهاند، که برخی از آنها واقعاً ماندگار بوده و تأثیرات پایداری بر مخاطبان هدف خود گذاشتهاند.
اخیراً، هر دو طرف قصد دارند هوش مصنوعی را در دستگاههای هوشمند خود ادغام کنند، زیرا این فناوری جدید در حال رشد است و مردم انتظار دارند از طریق گوشیهای هوشمند خود به آن دسترسی داشته باشند.
اینجا یک چالش مطرح میشود: چگونه مردم را در مورد قابلیت استفاده از هوش مصنوعی در دستگاهها مطلع کنیم؟ سامسونگ با یک تیزر کوتاه، ساده و در عین حال نوآورانه بر این چالش غلبه کرد.
در تیزر ذکر شده، که کمی بیش از نیم دقیقه است، بازاریابان تأکید میکنند که هوش مصنوعی که کاربران در دستگاههای جدید تجربه خواهند کرد، آنها را قادر میسازد تا مرزها را درنوردند و خلاق باشند، مانند هرگز.
چه در مورد انجام تغییرات جزئی باشد و چه تغییر کامل کار شما، هوش مصنوعی در دستگاههای جدید سامسونگ برای کمک به شما حاضر است. این تطبیقپذیری چیزی است که هوش مصنوعی سامسونگ را بسیار جذاب میکند، زیرا میتواند طیف وسیعی از وظایف را انجام دهد.
بازیگران و بازیگران زن در ویدیو جوان و پرانرژی هستند و ماهیت مدرن و آیندهنگر هوش مصنوعی سامسونگ را منعکس میکنند. آنها بینندگان را تشویق میکنند تا بدون تردید نوآوری را در آغوش بگیرند.
صحنههای این تیزر کوتاه ساده اما تأثیرگذار هستند. پس از اینکه هر بازیگر جملهای را بیان میکند که بیحد و حصر بودن هوش مصنوعی را منتقل میکند، یک بازیگر زن میگوید: “آن در را باز کن” و سپس نور شروع به تابیدن بر صورت افراد میکند. این تغییر هوشمندانه نشان میدهد که عصر جدیدی با Galaxy AI آغاز خواهد شد.
در پایان، شعار “داستان خود را آشکار کنید” (Unfold Your Story) روی صفحه نمایش داده میشود و تأکید میکند که این هوش مصنوعی به شما اجازه میدهد تا به روشی کاملاً متفاوت و خلاقانه روایت کنید.
ایسوس – کیبورد گیمینگ
سالها پیش، دپارتمان بازاریابی ایسوس یک تبلیغ کوتاه برای یک کیبورد گیمینگ ساخت که توجه زیادی را به یک کیبورد مکانیکی که گیمرها عاشق آن هستند، جلب کرد.
بازی یک صنعت پردرآمد است که از صنایع فیلم و موسیقی با هم با ارزشتر است. قابل پیشبینی است که رقابت در این زمینه شدید است، و برای برجسته شدن در میان تبلیغات رقبا، ایسوس روی ساخت یک تیزر ویدیویی فوقالعاده سرمایهگذاری کرد که کوتاه و مفید است.
ویژگی کلیدی این کیبورد، پد عددی جداشدنی آن است که میتوان آن را تغییر مکان داد یا به طور کامل حذف کرد و انعطافپذیری را برای کاربر فراهم میکند.
این تیزر بسیار کوتاه، که کمتر از ۳۰ ثانیه است، با کمک موسیقی پسزمینه فوقالعاده هیجان ایجاد میکند و مخاطب را مشتاق اطلاعات بیشتر درباره این محصول میکند.
علاوه بر این، نور پسزمینه پر جنب و جوش در ویدیو به طرز ماهرانهای به نمایش گذاشته شده است که یکی از ویژگیهای کلیدی این کیبورد را برجسته میکند.
لویی ویتون – مجموعه زنانه پاییز-زمستان ۲۰۲۴
برند لوکس معروف لویی ویتون برای این تیزر خوشساخت، برخی از بازیگران زن مانند اما واتسون را به عنوان سفیران برند گرد هم آورد.
ویدیو با صحنهای از آماده شدن چندین نامه بر روی کاغذهایی با نشان لویی ویتون حکاکی شده آغاز میشود. پس از آن، آن بازیگران معروف وارد صحنه میشوند و نامهای را که از برند دریافت کردهاند، میخوانند.
ترکیب عالی موسیقی پسزمینه خوشانتخاب و صداهای مختلف راویان که نامه را برای سفیران میخوانند، حس بزرگی را منتقل میکند و ۱۰ سال حضور در این برند به عنوان مدیر هنری مجموعه زنانه را از طرف نیکولاس گسکیر جشن میگیرد.
متن تاثیرگذار و احساسی است و به اولین باری که آن بازیگران ده سال پیش، در ابتدا، به اولین نمایش این شخص برای برند آمدند، اشاره میکند. سپس، راویان از طرف نیکولاس بیان میکنند که او شادی را که در آن نمایش اول تجربه کرده، به یاد میآورد و آنها را پس از یک دهه به رویداد ویژه دعوت میکند تا طلوعی جدید را آغاز کنند، کاملاً وفادار به فلسفه لویی ویتون، همانطور که او ادعا میکند.
پس از اتمام نامه، بازیگران مجذوب شده و قبول میکنند که بخشی از تاریخ نوشته شده توسط این برند باشند.
در این بهترین تیزرهای تبلیغاتی ، زمین از فضا، با نمایی دور از ماه به تصویر کشیده شده است. پس از آن، تیزر بینندگان را از بالا به لوور در پاریس میبرد و مستقیماً آنها را به کوره کارِه (Cour Carrée) روشن، جایی که نمایش قرار است برگزار شود، هدایت میکند.
از طریق این رویکرد، سازندگان اهمیت جهانی مجموعه زنانه پاییز-زمستان را به روشی نوآورانه برجسته میکنند
متا کوئست – Oculus Quest
در این ویدیو، فعالیتهای سرگرمکننده سنتی به عنوان تجربیات سطح ۱ نشان داده میشوند که اکثر مردم در سراسر جهان از آنها لذت میبرند.
در بخش اول، این فعالیتهای کلاسیک با برخی ویژگیهای آیندهنگر ترکیب شدهاند که بر تغییری که با Oculus، به عنوان یکی از پیشگامان در صنعت هدستهای واقعیت مجازی، تجربه خواهیم کرد، تأکید دارند.
ویدیو با به تصویر کشیدن بازیکنان به عنوان شخصیتهای اصلی درون بازیها، به طور موثری بر غوطهوری در تجربیات جدید تأکید میکند. بهترین تیزرهای تبلیغاتی با موفقیت حس شوک را منتقل میکنند، چرا که بازیگران از تجربه فراگیر شگفتزده میشوند.
در لحظات پایانی، Oculus به عنوان یک دستگاه بازی مستقل معرفی میشود که بدون نیاز به کامپیوتر کار میکند. این سطح ۲ است که Oculus ارائه میدهد و دنیای جدیدی را برای مردم فراهم میکند که در آن بازیکنان نقش جدیتری ایفا میکنند و به عنوان شخصیتهای بازی عمل میکنند.
آنها باید به طور فعال در اطراف حرکت کنند، و این تجربه کاملاً با زمانی که بازی به فشردن چند دکمه روی کنترلرها، کیبوردها و موس کامپیوتر محدود میشد، متفاوت است.
بیش از نیم میلیون بازدید در یوتیوب ثابت میکند که خلاقیت به کار گرفته شده در این تیزر یک پیروزی است و توجه مخاطبان هدف را به طور موثری جلب میکند.
ماجراجویی نامور – SGI
نامور (Namour) یکی دیگر از کارهای Dream Farm Agency است که آن را شایسته گنجاندن در لیست نمونههای تبلیغاتی خلاقانه میدانیم.
بیابان عربستان سعودی، پهنهای که برای هزاران سال بدون تغییر باقی مانده است، اکنون به لطف برنامههای بلندپروازانه پادشاهی سعودی و قدرت فناوری، کانون یک تحول عظیم است.
برای معرفی نامور به مردم، ما بهترین تیزر های تبلیغاتی برای این کمپین، با کمی خلاقیت، با هدف جلب توجه به این پروژه در یک ویدیوی کوتاه ایجاد کردهایم. تیزر شامل تصاویر کامپیوتری (CGI) پیشرفته در کنار نماد برند که برای نامور به عنوان بازیگر اصلی طراحی کردهایم، است.
درست مانند بهترین تیزرهای تبلیغاتی ، این تیزر نیز در جلب کنجکاوی بینندگان در مورد مواد بازاریابی آتی و جزئیات پروژه به خوبی عمل میکند.
استفاده خلاقانه از نماد برند در بیابان، علاوه بر به تصویر کشیدن نشانههای باستانی روی صخرهها، با موفقیت حس اهمیت را به بینندگان منتقل میکند. صحنه پایانی، جایی که نامور تلاش میکند بیابان را در آغوش بگیرد، نشان میدهد که قهرمان این داستان قرار است همه چیز را تغییر دهد.
All Nippon Airways (ANA)
برای کمک به ANA در دستیابی به هدفش، ما یکی از بهترین تیزرهای تبلیغاتی را ساختیم که ارتباط بین ژاپن و چین را نشان میدهد. ما ایدهپردازی و مفهومپردازی کردیم، سپس به ساخت ویدئو پرداختیم. این ویدئو به دلیل داشتن صحنههای زیبا از هر دو کشور چین و ژاپن برجسته است و نشان میدهد که چگونه این دو کشور با هم کار میکنند. این رویکرد به تأکید بر همکاری و خدمات ارائه شده توسط ANA کمک کرد و داستانی قوی ایجاد کرد که با مخاطب ارتباط برقرار کرد.
داستانگویی دیجیتال اسکوفیلد – MCL Noodle
این یک انیمیشن دیگر در لیست بهترین تیزرهای تبلیغاتی است. داستانگویی دیجیتال اسکوفیلد (Scofield Digital Storytelling)، مستقر در ایندیاناپولیس، یک تیزر انیمیشنی کوتاه اما بصری جذاب برای MCL Noodle تولید کرد.
MCL Noodle، رستورانی که به دلیل غذاهای خانگی خود شناخته شده است، ستاره این ویدئو است. این ویدئو به هوشمندی ارزش غذاهای خانگی را برجسته میکند، که نقطه فروش منحصر به فرد MCL Noodle است. استفاده از سبک کارتونی، خطوط پررنگ و رنگهای تخت، تصاویر بصری جذاب و گرمی را ایجاد میکند.
تیزر انیمیشنی از عناصر و شخصیتهای ساده برای برانگیختن حس بازیگوشی و تعامل در بینندگان استفاده میکند، که تبلیغات را موثرتر و بهیادماندنیتر میسازد.
به یاد داشته باشید که در کنار تصاویر جذاب و موسیقی پسزمینه عالی، داستان کوتاهی که روایت میشود، نقش مهمی در این تیزر خلاقانه ایفا میکند. همانطور که میدانید، داستانگویی برند سلاحی در زرادخانه یک کسبوکار است که به آن کمک میکند تا به نقاط عطف بازاریابی مختلفی دست یابد. MCL در همکاری خود با داستانگویی دیجیتال اسکوفیلد این کار را بسیار خوب انجام داد.
گوگل – Google Pixel 9 PRP
تیم بازاریابی گوشیهای گوگل پیکسل در اکتبر ۲۰۲۴ یک تیزر تبلیغاتی برای پیکسل ۹ ساخت که در اینجا به عنوان آخرین نمونه از بهترین تیزرهای تبلیغاتی آن را بررسی خواهیم کرد.
شروع ویدئو به طرز واقعی توجهبرانگیز است و دو نام بزرگ در این زمینه را مطرح میکند. تیزر اینگونه آغاز میشود:
بینندگان رابط کاربری Gemini، چتبات مجهز به هوش مصنوعی گوگل را میبینند. درخواست (prompt) از هوش مصنوعی میخواهد که یک نامه جدایی برای تمام گوشیهای قدیمی بنویسد، که نشان میدهد کاربر چیز جدیدی پیدا کرده است.
پس از اتمام درخواست، گوشی هوشمند ساخته شده توسط گوگل برگردانده میشود تا طرف دیگر و دوربینهای با شکل متفاوت آن را نشان دهد.
همه چیز در این تیزر کوتاه به هوشمندی انتخاب شده است تا در نهایت به یک نتیجه نوآورانه دست یابد. برای مثال، موسیقی ابتدایی یک ریتم غمگین مرتبط با جدایی دارد، که احتمالاً در اکثر مواقع یک تصمیم تراژیک است. در ادامه، هنگامی که مشخص میشود موضوع کنار گذاشتن گوشیهای قدیمی و تهیه یک محصول جدید و باشکوه است، موسیقی به طور کامل به یک ریتم هیجانانگیز تغییر میکند و کاملاً با تغییرات روی صفحه هماهنگ است.
متن روی صفحه تأیید میکند که Pixel 9 Pro دارای هوش مصنوعی خواهد بود، که یک استاندارد در دستگاههای مدرن است.
علاوه بر این، نمایش Gemini به طور غیرمستقیم نشان میدهد که Pixel 9 Pro برای استفاده روزمره از هوش مصنوعی مناسب است.